Asociatia Puzzle Romania si World Vision Romania, a demarat acest proiect in vederea crearii unui centru de servicii sociale pe interventie timpurie, si formarea adultilor- parinti, asistenti personali, specialisti, care sa vina in sprijinul recuperarii si intergrarii copiilor cu dizabilitati cu varste intre 0-8 ani.

Ideea acestui proiect a pleacat de la faptul ca  apar in mod constant solicitări ale părinților copiilor cu dizabilitati de a beneficia de servicii de interventie timpurie si de a-si inscrie copiii in invatamantul de masa, de a cere respectarea drepturilor copilului, de a beneficia de suport si intervenÅ£ie din partea specialiătilor in procesul de incluziune a copilului la gradinita.

Necesitatea acestui proiect raspunde la depasirea si rezolvarea anumitor bariere, probleme interconectate sesizate de parinti copiilor cu dizabilitati si specialisti, promoveaza serviciile sociale pe interventie timpurie si formarea profesionala a adultilor- parintii si specialistii in domeniul copilului cu dizabilitati, cu precadere pentru copiii cu autism.

Interventia Timpurie este un program pentru copii cu varste cuprinse intre 0-8 ani, care prezinta intarzieri in dezvoltare. Aceste intarzieri in dezvoltare pot fi observate la nastere, ca de exemplu: copii cu Sindrom Down, Spina Bifida, Paralizie Cerebrala, nastere prematura sau intarzieri in dezvoltare care se observa dupa nastere , precum copii cu tulburari din spectrul autist, etc Intarzierile pot aparea in arii de dezvoltare precum: motor, cognitiv-verbal, social-emotional.

Daca parintele observa  o intarziere in dezvoltare , ei pot aduce copilul pentru o evaluare initiala, includere in program si oferirea de servicii de interventie timpurie pentru copil si consultanta pentru parinti in procesul de formare a acestora de a deveni co-terapeuti in procesul de recuperare al copilului.

Obiectivele proiectului:

1. Imbunatatirea calitatii vietii copiilor cu dizabilitati prin furnizare de servicii specializate de interventie timpurie in procesul de recuperare a copilului cu dizabilitati , si  formare profesionala a adultilor- parinti, specialisti si cadre didactice care sunt direct implicate in procesul de recuperare si integrare al copilului.

2. Sa furnizeze formare profesionala pentru adulti – parinti, specialisti si cadre didactice pe domeniul copilului cu  dizabilitati.